فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

عنایت: قطبی چیزی برای یاد دادن ندارد

حالا دیگر باید گفت شاهد شکل گیری طیف جدیدی از منتقدان قطبی در بدنه فدراسیون هستیم. وقتی مسعود عنایت با این بی‌پروایی قطبی را به «بهانه‌گیری» متهم می‌کند و از او می‌خواهد تا به فکر برطرف کردن مشکلات تیم ملی باشد، به معنای آن است که قطبی باید از این به بعد در جبهه جدیدی مبارزه کند. جبهه‌ای که شاید خود نیز در به وجود آمدن بخشی از آن تا حدی مقصر باشد. هر چند کاش عنایت هم به جای حمایت یک جانبه از مجموعه تحت نظرش در مواردی نیز به اشتباهات جبران‌ناپذیر داوران اشاره می‌کرد و می‌گفت چه برنامه‌ای برای تنبیه آنان دارد. کاش... 

 

 

این شدیدترین حمله یک مقام مسئول در فدراسیون به افشین قطبی است که در نگاه اول باور آن کمی سخت به نظر می‌رسد. البته قبل از آنکه قلاب عنایت به قطبی گیر کند به شایعات اخیر پرداخته و بعد ناگهان تیر آخر را شلیک کرده است . بخوانید خودتان متوجه می‌شوید. رئیس کمیته داوران ابتدا، در مورد احتمال پذیرش ریاست کمیته بین‌الملل فدراسیون حرف زد: «تا به حال هیچ صحبتی در این خصوص با من نشده است اما الان می‌گویم که غیر از کمیته داوران و کلا کارهای مربوط به داوری جایی نمی‌روم. من 10 سال قبل رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون بودم. بروم آنجا چکار کنم؟ حتی دبیر کلی فدراسیون فوتبال را هم قبول نمی‌کنم. کسی نمی‌تواند مرا از کمیته داوران بیرون کند.» 

 

بقیه در ادامه مطلب

بعد از آن نوبت به وضعیت داوری و انتقادات چند هفته اخیر رسید که البته بسیاری معتقدند در غیاب برنامه 90 نظارت دقیقی بر داوری‌ها وجود ندارد. با این همه عنایت مثل هر ماست فروش دیگری به ترش بودن ماست خود اعتراف نمی‌کند: «نمی‌گویم در این 4 هفته گذشته هیچ اشتباهی نداشتیم اما باز هم عقیده دارم سطح داوری از فوتبال ما بالاتر است. نه لاف می‌زنم و نه خالی می‌بندم چون که نمونه آن را از نتایج تیم‌ملی و تیم‌های لیگ برتری می‌بینید. فوتبال ما را با سطح 5 اروپا مقایسه کنید و ببینید آیا من لاف می‌زنم؟»



او پای کولینا را هم وسط می‌کشد: «داوری کالا نیست که تضمین کنم. شاید کولینا را هم بیاورم اشتباه کند. نمی‌دانم خصلت مربیان ایرانی چرا به خارجی‌ها هم سرایت کرده است. کرانچار وقتی از النصر 2 گل خورد داوری را عامل آن معرفی کرد اما وقتی الاهلی را شکست داد ارنج و تفکر خود را برتر دانست. متاسفانه در فوتبال ایران باب شده که نتایج ضعیف را به داوری نسبت می‌دهند و پیروزی‌ها را به خود. همه تیم‌ها باخت را به گردن داور می‌اندازند، غافل از این که نمی‌دانند که خود اشتباه دارند.»



سرانجام عنایت به قطبی می‌رسد؛ دلیل آن نیز به انتقاد قطبی از داوری در بازی برابر بحرین بر می‌گردد:«قطبی که 4 گل از بحرین ‌خورد نمی‌دانم چرا داوری را مقصر می‌داند. سرمربی تیم ملی چیزی برای یاد دادن ندارد. او برای خارج شدن از فشارها داوری را بهانه نکند و بهتر است به فکر برطرف کردن مشکل تیم ملی باشد.» هر چند عنایت در تماسی که با او داشتیم مدعی شد چنین حرف‌هایی را نزده است 

 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد