فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

بغض جعفری ترکید/ افشای رقم قرارداد قلعه نوعی، رحمتی، کریمی و معد

مدیرعامل باشگاه مقاومت شهید سپاسی شیراز سرانجام سکوتش را شکست و در تازه‌ترین گفت‌وگویش بغض ترکاند!

جعفر جعفری در نشستی خبری که علی کلانتری، سرمربی تیم و اعضای کادر فنی او را همراهی می‌کردند، سرانجام بغض ترکاند و اعلام کرد، تیم تحت مدیریت او دیگر از تهران حمایت مالی نمی‌شود و همه پشتیبانی مالی تیم به سپاه فجر فارس واگذار شده است.

** فقط قول است و بس!

جعفری که بسیار نگران قول‌های مساعدی بود که به او در استان داده‌اند، گفت:‌ قرار بر این شد که تیم با وجود قطع همکاری مالی تهران به حیات خود ادامه دهد و دراستان هم از سوی مسئولین استانی حمایت شود.

او درعین حال گفت:‌ البته قول‌هایی به ما داده شده و نسبت به گذشته هم دیدگاه مسئولان استان عوض شده،‌ اما، این که بگویند، فلان روز بیایید تا به شما کمک کنیم، چیزی اعلام نشده است،‌ فعلاً فقط قول است و بس!

او با اعلام این که در پی سقوط ۲ تیم شیراز از لیگ برتر، مردم و جوانان استان فارس افسرده شده و دیگر آن نشاط سابق را ندارند، گفت: مسئولان حالا دیگر باورشان شده که فارس استحقاق تیم داری و حضور در لیگ برتر را داشت، لذا به نظر می‌رسد، آنها درعمل به وعده‌هایشان مصمم باشند.

** کار کلانتری را پسندیدم

جعفری با اعلام حمایت از سرمربی انتخابی خود برای تیمش گفت:‌ به بچه‌های بومی اعتقاد داشتیم و کار علی کلانتری را در تیم برق پسندیدم. معتقدم تیمی که فقط با اختلاف یک امتیاز و نیز تفاضل گل، صعود نکرده، نمی‌تواند مربی بدی داشته باشد. به همین دلیل علی کلانتری را در رأس باشگاه قرار دادم.

او در پاسخ به این سوال که آیا اگر با حسین فرکی هم به توافق می‌رسیدید، باز هم از حمایت از مربی بومی سخن می‌گفتید، اظهار داشت:‌ شما به عنوان مدیرعامل تیم باید مربی خود را از گزینه‌های موجود انتخاب کنید. در بین گزینه‌های موجود، کلانتری را ترجیح دادم؛‌ وگرنه سال گذشته ما ابتدا با یاوری صحبت کردیم که نشد، حالا هم فرکی نشد اما، دیگران هم بودند. مربیان خوبی چون تقوی و نامجومطلق. انتخاب کلانتری انتخابی در این سطح بود. در حال حاضر هم نوع تمرین های کلانتری را می‌پسندم، تمرین ها علمی و به روز است. نظم حرف اول تمرین را می‌زند. من هم از کلانتری و همکارانش تشکر می‌کنم که با جدیت تمرین ها را شروع کردند.

مدیرعامل باشگاه مقاومت سپاسی در پاسخ به عده‌ای که از گروه مرگ صحبت کردند، گفت:‌ به گروه مرگ اعتقادی ندارم. ابومسلم و استقلال اهواز تا چند روز پیش تعلیق بودند. کدام گروه مرگ؟ اما از آن طرف شهرداری بندرعباس ۳ بازیکن آرژانتینی آورده،‌ واقعیت این است که لیگ یک نوسان دارد و وضعیت آن خیلی متفاوت از لیگ برتر است.

جعفری در پاسخ به انتقادهایی که از وجود بازیکنان غیربومی در تیم می‌شود، گفت:‌ پارسال همه فکر و ذکر من نیروی بومی بود. آن قدر که با یاوری به همین دلیل توافق نکردیم. می‌خواستیم، بچه‌های ما بومی باشند. یاوری خیلی به این مسأله اعتقادی نداشت؛ اما، من روی بچه‌های بومی اصرار کردم و از این مسأله ناراضی نیستم چرا که معتقدم شیراز و فارس استعداد دارد و بازیکنانم پارسال همه خوب بودند. در واقع تیم بسیار خوبی به مربیان تحویل دادیم. تیمی که ۲۲ هفته دوم بود و در هفته ۲۶ نیز تیم ششم جدول بود. پس مشکل بازیکنان نبودند. اما امسال ترجیح دادیم، با نظر سرمربی بازیکن بگیریم.

** ۱۴ سال در لیگ برتر بودیم، به یک برنامه «نود» هم نرفتم

جعفری با بیان این که خیلی چسبیده به صندلی مدیریت نیست، گفت:‌ ۱۴ سال در تیم مقاومت زحمت کشیدم و تمام این سال‌ها در لیگ برتر بودیم؛اما، یک برنامه «نود» یا «لیگ برتر» نرفتم. لذا مسئولیت خیلی برایم مهم نیست؛ اما، هیچ وقت در استان حمایت نشدیم،. حمایت که نشدیم هیچ، فریب‌مان هم دادند! تیم داری در شرایطی که شما سقف هزینه‌هایت یک میلیارد و دویست میلیون تومان باشد، کار آسانی نیست. سال گذشته هم کسی را مقصر نکردم، با وجود این که بهترین مهره‌ها را داشتیم و هرگز برای سه امتیاز مستحق سقوط نبودیم. من سال گذشته هم بهترین مهره‌ها را به کادر فنی دادم و هم حقوق و هم پاداشم را به وقت می‌دادم اما در حالی که مسئولین استان قول یک میلیارد تومان را به ما دادند، اما در پایان یک کاه هم به ما ندادند!

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او برای انتخاب سرمربی سال گذشته برق انتقاد کرده بود ، گفت:‌ ابتدا توضیح دادم تیم برق با اختلاف یک امتیاز و آوراژ گل به لیگ برتر صعود نکرد. البته پشت پرده مسائل فوتبال در لیگ هم باعث شد، برق به لیگ برتر نرود و گرنه به نظر من نتایج تیم در لیگ قابل قبول بود.

جعفری در پاسخ به انتقاد خبرنگاری که از در اختیار نگرفتن بازیکنی مثل بابک رضی تعجب کرده بود، گفت: این بازیکن را برای تست آوردیم و حتی قرار بود، با او و وحید عسگری قرارداد ببندیم؛ اما، اختیار فنی تیم دست سرمربی است. کلانتری آنها را به لحاظ فنی نپذیرفت و من نیز تابع نظر سرمربی در امور فنی هستم.

خبرنگاری هم دلیل اخراج ایمان موسوی را سوال کرد که جعفری پاسخ داد: ایمان موسوی به دلیل بی انضباطی از باشگاه اخراج شد که امیرحسین پیروانی، مربی تیم ملی امید وساطت کرد و ما نیز با بازگشت او موافقت کردیم.

** در انتخاب احمدزاده اشتباه کردم

جعفری در پاسخ به انتقاد خبرنگاری در رابطه با انتخاب احمدزاده در سال گذشته گفت:‌ صادقانه بگویم در انتخاب احمدزاده اشتباه کردم؛ اما، همه دلیل سقوط تیم احمدزاده نبود. وقتی بازیکنان تیم پنالتی‌ها را گل نمی‌کردند، ما چه کار باید کنیم؟ بازیکنی همانند متوسل زاده خودش را جوانمرد کرد ما را جوانمرگ! از طرفی خدابخش به عنوان مدیر کل تربیت بدنی استان اعتقادی به ورزش حرفه‌ ای نداشت. چنین شخصی چگونه می‌تواند فوتبال را حمایت کند؟

مدیرعامل باشگاه سپاسی بار دیگر بر حمایت نکردن مسئولین استان از تیم شان تأکید کرد و گفت: در این ۱۴ سال ۳۰۰ میلیون به این باشگاه کمک نشده اما، سال گذشته همین رقم را به تیم دیگر کمک کردند.

** افشای رقم قرارداد قلعه نوعی، رحمتی، کریمی و معدنچی

جعفری مدعی شد، فقط رقم قرارداد قلعه نوعی و رحمتی با سپاهان ۲ میلیارد تومان است. علی کریمی ۸۰۰ میلیون و معدنچی ۶۰۰ میلیون با استیل آذین قرارداد می‌بندند. آن وقت اینجا آقایان منت می‌گذارند که یک ۷۰ میلیون، یک ۳۰ میلیون و یک ۵۰ میلیون به ما کمک کرده‌اند؛ آن هم وقتی تیم داشت، سقوط می‌کرد!

** استاندار و معاونان او خیلی قشنگ حرف زدند!

جعفری درباره وضع مالی تیم در سال جدید گفت: ‌ما کار خود را انجام می‌دهیم. البته تفاهم نامه‌ای با استانداری منعقد شده که ۲۵ درصد از هزینه باشگاه را استانداری، ۲۵ درصد را تربیت بدنی، ۲۵ درصد را سپاه و ۲۵ درصد را نیز باشگاه بپردازد که البته برای مورد آخر ما اعتراض کردیم. چرا که سپاه و باشگاه یک شخصیت حقوقی‌اند، باشگاه هم که درآمد ندارد. البته استاندار و معاونان او خیلی قشنگ حرف زدند و دل ما را گرم کردند؛ اما، حرف‌های قشنگ با عمل به دل می‌نشیند!

او اظهار امیدواری کرد، به باشگاه پول تزریق شود و مردم از این نگرانی و افسردگی ناشی از سقوط تیم‌هایشان بیرون بیایند.

** کدام باشگاه خصوصی؟ کدام اسپانسر؟

مدیرعامل باشگاه مقاومت سپاسی در پاسخ به این سوال که برای خصوصی سازی چه کرده‌اید، گفت: در این مملکت داریم، سر همدیگر کلاه شرعی می گذاریم. غیر از استقلال اهواز و استیل آذین کدام باشگاه ها خصوصی هستند؟

خبرنگاری از او سوال کرد، چرا باشگاه مقاومت برای جذب اسپانسر کاری صورت نمی‌دهد و فقط به درج شعارهای ارزشی بر روی پیراهن بازیکنان بسنده می‌کند، جعفری در جواب گفت:‌ غیر از استقلال و پرسپولیس کدام تیم‌ها اسپانسر دارند؟ هیچ تیمی در ایران غیر از این دو تیم اسپانسر ندارد. مگر این که شما با یکی از این دو باشگاه‌ بازی داشته باشید تا اسپانسر سراغی هم از شما بگیرد.

به گزارش ایسنا، جعفری با اعلام این که در همین شیراز و فارس هم کارخانجاتی وجود دارند که حداقل بخشی از اسپانسر باشگاه را متقبل شوند، گفت:‌همه اداره‌ها زیر نظر استانداری است و براساس بند ب ماده ۱۷ آنها موظف به اختصاص یک درصد از بودجه‌شان به ورزش هستند اما چرا این پول وارد چرخه ورش نمی‌شود، سؤالی است که پاسخی برای آن پیدا نمی‌کنید. شاید باور نکنید اما در تمام ۱۴ سالی که در مقاومت تیم داری کردم، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کردم.

خبرنگاری از جعفری پرسید، چرا با جلیل دوران که در تیم‌های پایه کار می‌کرد و حدود ۲۰ روزهم به تمرین ها رفت، قرارداد منعقد نکردید؟ او در پاسخ گفت: ۷۰ درصد سازندگی این سال‌ها به آقای دوران بر می‌گردد و اگرچه نمی‌توان از نقش حسن رستمی هم بی تفاوت گذشت لذا بی انصاف نیستم و از او خواهش کردیم، درتیم‌های پایه به کار خود ادامه دهد که نپذیرفت.

خبرنگاری در پایان از جعفری سوال کرد، آیا واقعاً به بومی گرایی اعتقاد دارید؟ اگر دارید چگونه قبل از کلانتری سراغ امثال فرکی رفتید؟ مدیر عامل باشگاه مقاومت سپاسی در جواب گفت: ابتدای جلسه پاسخ این سوال را دادم. ‌پارسال آبرویم را برای تیم گذاشتم. امسال هم به کلانتری گفته‌ام، هرچه نظر او باشد؛ اما، در حق بچه‌های شیراز نامهربانی نکردیم و نمی‌کنیم. بی انصاف هم نیستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد