فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

نگاهی به اولین حریف تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴؛ اولین آسی

نگاه کلی:

اندونزی با ۲۳۸ میلیون نفر جمعیت، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا و بزرگترین کشور اسلامی است که در جنوب شرق آسیا واقع شده است. فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی در این کشور است، اگرچه بیشتر افتخارات ورزشی این کشور در بدمینتون بوده است. تا سال ۱۹۷۹ لیگ فوتبال این کشور آماتور بود، اما از این سال یک لیگ نیمه حرفه ای نیز ایجاد شد. در سال ۱۹۹۴ این دو لیگ ادغام و لیگ واحدی بوجود آمد. از سال ۲۰۰۸ نیز سوپر لیگ اندونزی تاسیس شد که بالاترین سطح فوتبال در این کشور است و ۱۸ تیم در آن رقابت می کنند. آرمه آ، پرسیپورا، پرسیک و ماکاسار از جمله سرشناس ترین باشگاههای این کشور هستند. فعالیت تیم ملی این کشور نیز از سال ۱۹۲۱ آغاز شده است. اندونزی به جز سال های اولیه فعالیت خود، هیچگاه تیم قدرتمندی حتی در شرق آسیا نیز نبوده است. این تیم در ۴ دوره جام ملتهای آسیا حضور داشته است که در هر چهار دوره در مرحله اول حذف شده است.

افتخارات ملی:

حضور در مرحله یک چهارم نهایی المپیک ۱۹۵۶

۴ مقام نایب قهرمانی در جام ملتهای جنوب شرق آسیا( آ سه آن)

۲ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۳ مقام سومی در بازیهای جنوب شرق آسیا

یک مقام سومی در بازیهای آسیایی

ورزشگاه ملی: گلورا بانگ کارنو، جاکارتا

استادیوم ۸۸ هزار نفری گلورابانگ در مسابقات تیم ملی اندونزی همیشه پر از جمعیت است. این ورزشگاه در سال ۱۹۶۲ ساخته شده و در سال ۲۰۰۷ نیز میزبان فینال جام ملتهای آسیا بین عراق و عربستان بود. مسابقات بازیهای آسیایی ۱۹۶۲ نیز در این ورزشگاه برگزار شده است. نام قبلی آن نیز سینایان بوده که تیم ملی ایران در مقدماتی جام ملتهای ۱۹۸۴ آسیا چند بازی در این ورزشگاه به میدان رفت.

سرمربی: ویم رایسبرگن

متولد ۱۸ ژانویه ۱۹۵۲ در هلند؛ این مربی ۵۹ ساله که در دوران بازی اش مدافع تیم سرشناس فاینورد بود، کمتر از دو ماه پیش بود که هدایت اندونزی را بر عهده گرفت و جانشین آلفرد ریدل شد. رایسبرگن در دروان حضورش در تیم ملی هلند دو بار با این تیم نایب قهرمان جام جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ شد. او سابقه مربیگری در تیم ملی ترینیداد و توباگو را دارد و در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز در کادر فنی این تیم حضور داشت. این مربی قبل از حضور در تیم ملی اندونزی نیز سرمربی تیم ماکاسار در این کشور بود.

ستاره: بامبانگ پامونگکاس

مهاجم ۳۱ ساله باشگاه پرسیا جاکارتا، بازوبند کاپیتانی تیم ملی اندونزی را بر بازو می بندد و رکوردار بازی و گل ملی در تاریخ فوتبال اندونزی است: ۷۶ بازی ملی و ۳۶ گل. کاپیتان اندونزی سابقه بازی در لیگ هلند را نیز دارد و در لیگ اندونزی نیز ۱۴۲ گل به ثمر رسانده است.

سابقه حضور در جام جهانی

اندونزی اولین تیم آسیایی بود که حضور در جام جهانی را تجربه کرد، البته با نام هند هلند، چرا که در آن زمان مستعمره هلند بود. این تیم در جام جهانی ۱۹۳۸ فرانسه حضور یافت و با شکست ۶- صفر مقابل مجارستان در دور اول حذف شد. تنها حریف اندونزی در دور انتخابی مسابقات نیز ژاپن بود که این تیم نیز انصراف داد و اندونزی بدون حضور در مسابقات مقدماتی پای به جام جهانی ۱۹۳۸ گذاشت.

اندونزی اولین بار با این نام در مقدماتی جام جهانی ۱۹۵۰ حاضر شد، اما از ادامه مسابقات انصراف داد. قرمز و سفیدها(لقب تیم ملی اندونزی) تا جام جهانی ۱۹۷۰ اجازه حضور در مسابقات مقدماتی را نداشتند، اما از مقدماتی جام ۱۹۷۴ بار دیگر وارد عرصه مسابقات شدند و در هر دوره نیز در مرحله مقدماتی حذف شده اند.

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴

اندونزی از مرحله دوم مسابقات وارد شد و در دو بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان قرار گرفت. بازی رفت در عشق آباد ۱-۱ شد و در بازی برگشت اندونزی ۴-۳ پیروز در مجموع با حساب ۵-۴ راهی مرحله گروهی شد. بازی برگشت این تیم مقابل ترکمنستان در جاکارتا ۸۸ هزار تماشاگر داشت که فعلاً پرتماشاگرترین بازی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ است.

نتایج اخیر

اندونزی در سال ۲۰۱۱ دو بازی در مقدماتی جام جهانی و دو بازی دوستانه انجام داده است. این تیم در ماه دسامبر سال گذشته نیز ۷ بازی در جام سوزوکی انجام داد که ۶ برد و یک باخت بدست آورد. بهترین نتیجه این تیم طی یک سال اخیر پیروزی ۶- صفر مقابل لائوس بوده است. اندونزی قبل از رویارویی با تیم ملی ایران یک برد ۴-۱ مقابل فلسطین و یک باخت ۱- صفر مقابل اردن داشته است.

رتبه در رده بندی فیفا: ۱۳۱ در جهان، بیستم در آسیا

تیم فعلی: برای دو بازی اول در مقدماتی جام جهانی ۲۰ بازیکن به تیم ملی دعوت شده اند. همه این بازیکنان در لیگ اندونزی شاغل هستند. میانگین سنی تیم ۳۱/۳ سال است که جوانترین بازیکن تیم ۲۰ سال و مسن ترین بازیکن نیز ۳۱ ساله است. به جز یک دروازه بان و یک مدافع، بقیه بازیکنان دارای بازی ملی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد