فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

زندگی ریو در جمع شیاطین سرخ؛ او گران‌ترین مدافع دنیاست

همواره در فصل نقل و انتقالات بازیکنان بسیاری تیم خود را تغییر می‌دهند. بسیاری از آن‌ها راهی لیگ کشورهای دیگری می‌شوند تا تجربه‌های جدیدی داشته باشند. قراردادهای بزرگی بسته می‌شود و مبالغ هنگفتی جابه‌جا می‌شود. برخی از این جابه‌جایی‌ها موجب پیشرفت یک بازیکن شده و در برخی قراردادها ستاره‌ها دچار افت شده و نمی توانند فروغ گذشته را داشته باشند و در برخی از جا به‌جایی ها نیز هواداران خشمگین پیراهن‌ بازیکنان را آتش زده و بسیاری به خیانت‌کاری متهم می‌شوند. اسپانسرها پول فراوانی به‌دست می‌آورند و دلال‌ها این فرصت را می‌یابند تا جیب‌هایشان را پر کنند. برخی از انتقال‌ها، بهترین انتقال نام می‌گیرند، برخی تاثیرگذارترین و برخی گران قیمت‌ترین.

انتقال اریک کانتونا در سال ۱۹۹۲ از لیدزیونایتد به منچستریونایتد نیز تاثیرگذارترین انتقال تاریخ است، زیرا با حضور وی در ترکیب شیاطین سرخ، این تیم جهش بسیاری داشت و در همان فصل توانست پس از ۲۶ سال قهرمان لیگ انگلیس شود. در تاریخ فوتبال قراردادهای گران قیمت و پر سر و صدای زیادی وجود دارد. انتقال لوئیس فیگو از بارسلونا به رئال مادرید، پر سر و صداترین و انتقال کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد به رئال مادرید به عنوان گران‌قیمت‌ترین انتقال تاریخ یاد می‌شود.

در طول دهه گذشته همواره بازیکنان بزرگی تیم خود را تغییر داده‌اند، در این میان سهم هافبک‌ها و مهاجمان بیشتر از مدافعان و دروازه‌بان‌ها بوده است، البته مدافعان و دروازه‌بان‌هایی نیز بوده‌اند که با مبالغی هنگفت از تیمی به تیم دیگر منتقل شده‌اند.

در این گزارش به بررسی مبلغ قرارداد ۱۰ مدافع گران‌قیمت در طول دهه گذشته می‌پردازیم.

۱۰- دیمیترو چیگرینسکی
سال ۲۰۰۹ از شاختار دونتسک به بارسلونا، ۲۵ میلیون یورو
آبی‌و‌اناری‌ها با پرداخت این مبلغ برای بازیکن گم‌نامی مانند چیگرینسکی همه را متعجب کردند. بسیاری از کارشناسان فوتبال با شنیدن خبر این انتقال و مبلغ پرداخت شده برای چنین بازیکنی ابروهایشان را بالا انداختند و به ابراز شگفتی خود در برنامه‌های مختلف پرداختند. چیگرینسکی قرار بود در قلب خط دفاع قرار بگیرد و جای پویول یا جرارد پیکه در زمان آسیب دیدگی را بگیرد ولی آن‌قدر بد کار کرد تا یحیی توره در خط دفاع بازی کند و چیگرینسکی به سکوها دوخته شد.
نتیجه چه شد؟ دیمیترو پس از یک سال حضور در نیوکمپ و انجام تنها چهارده بازی، با مبلغ ۱۵ میلیون یورو به شاختار بازگردانده شد.

۹. داوید لوئیس
سال ۲۰۱۱ از بنفیکا به چلسی، ۲۵ میلیون یورو
از او در استمفوردبریج به گرمی استقبال شد، مدل موهای جالب وی نیز توجه بسیاری را جلب کرد زیرا تا حدودی شبیه به مدل موی خانواده سیمپسون است. او در بازی‌های ابتدایی خود برای چلسی توانست برابر منچستریونایتد گل بزند تا آبی‌های لندن بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند. بدین ترتیب او خیلی زود جای خود را در دل هواداران باز کرد. البته بسیاری معتقدند توانایی او در کارهای هجومی بیشتر از توانایی‌های دفاعی او است ولی به هرحال او بازی‌های خوب و در خور توجهی را در ترکیب شیرهای لندن انجام داده است.

۸. ریکاردو کاروالیو
سال ۲۰۰۴ از پورتو به چلسی، ۲۷ میلیون یورو
چلسی در تابستان آن سال ریخت و پاش فراوانی کرد و بازیکنان زیادی را به خدمت گرفت و در جذب چندین بازیکن نیز ناکام ماند. در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ کاروالیو بسیار زودتر از آن‌چه تصور می‌شد در ترکیب جای خود را پیدا کرد و به یکی از پایه‌های اصلی تیم تبدیل شد تا همه آن‌ تیم را بهترین تیم تاریخ چلسی بنامند. ۳ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، ۳ قهرمانی در جام حذفی، ۲ لیگ کاپ، دو جام خیریه و حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا افتخاراتی بود که کاروالیو در چلسی به‌دست آورد و خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان جهان معرفی کرد. او ۶ سال را در لندن گذراند و تابستان سال گذشته به رئال مادرید پیوست.

۷. جولئون لسکات
سال ۲۰۰۹ از اورتون به منچسترسیتی، ۲۷.۵ میلیون یورو
دیوید مویس سرمربی اورتون با موافقت برای انتقال لسکات به منچسترسیتی یکی از بزرگترین و سودآورترین انتقال‌های تاریخ باشگاه را انجام داد. مدافع پیشین ولورهمپتون با ۲۴ میلیون پوند به سیتی رفت تا یکی از بازیکنانی باشد که پس از ورود عرب‌ها به این تیم پیوسته باشد. پیش از آن سران سیتی دو پیشنهاد اغواکننده دیگر را برای جذب وی ارائه کرده بودند و در نهایت مویس با سومین پیشنهاد باشگاه منچستری موافقت کرد. لسکات در ابتدای حضورش نتوانست رضایت سرمربی تیمش را به‌دست آورد تا این‌که در دسامبر سال ۲۰۱۰ آزمایش دوپینگ حبیب کولو توره مثبت شد و بدین ترتیب لسکات توانست به ترکیب اصلی سیتی راه پیدا کند.

۶. دنی آلوز
سال ۲۰۰۸ از سویا به بارسلونا، ۲۹.۵ میلیون یورو
پس از درخشش در ترکیب سه‌ویا و به‌دست آوردن دو قهرمانی پیاپی با این تیم در جام یوفا، آلوز مورد توجه باشگاه بزرگی مانند بارسلونا قرار گرفت. سران باشکاه کاتالانی برای خرید وی مجبور بودند مبلغ گزافی را بپردازند زیرا سران سه‌ویا به هیچ‌وجه با مبالغ کم حاضر به فروش مدافع ارزشمند خود نبودند. برخی از کارشناسان از او به عنوان بهترین مدافع راست دنیا نام می‌برند. او در ترکیب بارسا نیز بازی‌های بسیار خوبی انجام داده و همه بازیکنانی که در جناح چپ اسپانیا بازی می‌کنند را به دردسر انداخته است. آلوز در ترکیب تیم کاتالانی نیز طی ۳ سال توانست ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند.

۵. لیلیان تورام
سال ۲۰۰۱ از پارما به یوونتوس، ۳۰ میلیون یورو
زمانی‌که یوونتوس در تابستان ۲۰۰۱ زین الدین زیدان را با ۷۰ میلیون یورو به رئال مادرید فروخت، سران بیانکونری با جیب‌های پر از پول وارد بازار نقل و انتقالات شدند. آن‌ها برای جذب بازیکنان مورد علاقه‌شان ارقامی را پیشنهاد می‌دادند که پیش از آن در فوتبال دیده نشده بود. البته یوونتوس پس از جذب بازیکنان مورد علاقه‌اش نتوانست آن‌گونه که دوست داشت از آن‌ها بهره بگیرد ولی آن‌ها با خرید صخره فرانسوی توانستند طی پنج سال، چهار قهرمانی را به‌دست آورند. تورام پس از یووه راهی بارسا شد.

۴. الساندرو نستا
سال ۲۰۰۲ از لاتزیو به میلان، ۳۰ میلیون یورو
۹ سال از پیوستن نستا به میلان می‌گذرد و او همواره در بهترین فرم برای روسونری بازی کرده است. دو قهرمانی در لیگ قهرمانان افتخاری است که نستا آن را در ترکیب میلان به‌دست آورده تا تعداد قهرمانی‌های این باشکاه در اروپا به ۷ برسد. آسیب دیدگی کمر چیزی بود که گفته می‌شد وی را برای همیشه از فوتبال دور خواهد کرد ولی وی در ۱۵ دقیقه پایانی فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ به میادین بازگشت تا به همه ثابت کند هنوز قادر به حضور در زمین فوتبال است. زوج او و تیاگو سیلوا در دفاع میانی میلان طی دو سال اخیر بهترین خط دفاع در سری A ایتالیا را به‌وجود آورده است.

۳. په‌په
سال ۲۰۰۷ از پورتو به رئال مادرید، ۳۰ میلیون یورو
په‌په یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان حال حاضر رئال است و نقش او در ترکیب این تیم انکارنشدنی است. البته او بازیکن خشنی است، محرومیت ۱۰ جلسه‌ای په‌په برای لگدزدن به خاویر کاسکرو از یاد هیچ‌کس نخواهد رفت. پس از بازگشت به میادین دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه رباط صلیبی شد و انتظار می‌رفت جام جهانی ۲۰۱۰ را نیز از دست بدهد. او با درخششی قابل توجه طی فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ ثابت کرد بازیکن ارزشمندی است و می‌تواند خیال سرمربی را بابت خط دفاع راحت کند.

۲. فابیو کوئنترائو
سال ۲۰۱۱ از بنفیکا به رئال مادرید، ۳۰ میلیون یورو
با این‌که کوئنترائو همواره از بنفیکا به تیم‌های دیگر قرض داده می‌شد ولی در جریان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی توانست نامی برای خود دست و پا کند. او بازی‌های خوبش را در فصل پیش نیز ادامه داد تا این‌که نامش برای انتقال به بایرن مونیخ و رئال مادرید شنیده شد. پیشنهاد مادریدی‌ها آن‌قدر اغوا کننده بود که سران تیم لیسبونی نتوانند آن‌را رد کنند.

۱.ریو فردیناند
سال ۲۰۰۱ از لیدز یونایتد به منچستریونایتد، ۴۶.۸ میلیون یورو
این مبلغ برای سال ۲۰۰۱ یک رقم شگفت آور بود. با این حال فردیناند با مبلغی بسیار زیاد به یونایتد پیوست. درست چهار سال بعد رقم انتقال وی به رقم عجیب‌تر ۵۳.۵ میلیون یورو رسیده بود! به هر شکل ریو به مدت ۱۰ سال است که در ترکیب منچستریونایتد بازی می‌کند و هیچ‌گاه نیز افت محسوسی نداشته است. او در سال ۲۰۰۸ به عنوان کاپیتان شیاطین سرخ جام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد که یکی از ۱۲ جام به‌دست آمده وی با باشگاه بوده است.

مترجم: علیرضا شاملو

نظرات 3 + ارسال نظر
ا ی دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:27 ب.ظ http://lovely-sms.blogfa.com

واووووووو

نرگس یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:13 ب.ظ http://mahpop.ir

سایتت فوق العادس
هیچ میدونستی میتونی تک تک کسایی که میان وبلاگت میتونی پول دریافت کنی؟
سیستم رایگان ماه پاپ به تو این امکان رو میده بدون کمترین زحمتی از سایتت پول در بیاری
mahpop.ir

دانلود از یوتیوب جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 08:56 ق.ظ http://www.onehow.ir/download-youtube-videos

جالب بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد