فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

فوتبالی

عکس فوتبالی.حاشیه فوتبالی.نقد فوتبالی

از افشاگری کاظمیان درباره سقف قرارداد تا آب‌بازی در انزلی/ گل با

برنامه این هفته ۹۰ که از ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه آغاز شد، محمد فنایی را به عنوان کارشناس داوری خود می دید.

سوال نظرسنجی این برنامه بهترین گل ماه که چهار هفته نخست لیگ برتر را در بر می گرفت، اختصاص داشت. گل های امید ابراهیمی از سپاهان، حسین بادامکی از پرسپولیس، محمد آبشک از داماش، فرهاد مجیدی از استقلال و مهدی نظری از فجرسپاسی به این منظور انتخاب شده بود که در پایان برنامه گل بادامکی در هفته اول برابر ملوان با ۵۰ درصد آرا به عنوان برترین گل ماه برگزیده شد. ضمن آنکه قرعه کشی نظرسنجی هفته قبل که مربوط به رعایت شدن قانون سقف قرادادها در فصل جدید بود و پاسخ منفی ۹۰.۶ درصدی مردم را در پی داشت، انجام شد.

* اصرار فردوسی پور بر لغو بازی ملوان و ذوب آهن
در ابتدای برنامه پیش از پخش بازی تیم های ذوب آهن و ملوان در ورزشگاه آب گرفته تختی انزلی که با تساوی ۳-۳ خاتمه یافت، عادل فردوسی پور به سراغ ناظر این بازی یعنی رضا غیاثی رفت و از وی علت برگزار شدن این بازی در آن شرایط جوی را جویا شد. غیاثی در پاسخ به فردوسی پور گفت: پیش از آغاز بازی هم ابراهیم زاده سرمربی تیم ذوب آهن نزد من آمد و از احتمال لغو شدن بازی و به خطر افتادن سلامتی بازیکنان در زمین آب گرفته ورزشگاه سخن گفت. من هم به او اعلام کرد که تنها داور می تواند در مورد برگزار شدن یا نشدن بازی نظر نهایی را بدهد. حتی قبل از آغاز بازی هم خودم به میان زمین رفتم و از محسن قهرمانی در خصوص برگزاری دیدار پرسیدم که وی اعلام کرد بازی برگزار خواهد شد. این نظر را نماینده فدراسیون هم تایید کرد؛ چراکه تنها در ۱۵ دقیقه ابتدایی این دیدار بارندگی شدید بود و پس از آن متوقف شد. ضمن آنکه هواشناسی نیز از وخیم تر شدن شرایط جوی در ۳ روز آینده خبر داده بود و بنابرین باید بازی برگزار می شد.
غیاثی در شرایطی این موضوعات را مطرح کرد که فیلم پخش شده از بازی نشان می داد که در تمامی دقایق بازی وضعیت زمین بی تغییر و کاملا آب گرفته بود

* توضیحات عضو هیات مدیره ذوب آهن درباره دستگیری دلیلی
یکی از داغ ترین سوژه های فوتبال کشورمان طی روزهای اخیر تغییر و تحولات مدیریتی در باشگاه ذوب آهن بود که ۹۰ در اواسط برنامه به آن پرداخت. "یزدی زاده" به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این باشگاه در مورد دستگیری اصغر دلیلی و نایب رییس‌اش به جرم اختلاس مالی از طریق خطوط تلفن پاسخگو شد. وی در این باره اظهار داشت: تا بازرسی ها کامل نشود، نمی توان به طور قطع در این باره اظهار نظر کرد. متاسفانه نمی دانم این مساله چرا تا این حد بزرگ شد. عدم رضایت مدیرعامل مجتمع ذوب آهن باعث بوجود آمدن تغییرات مدیریتی شد و این تغییرات از مدت ها قبل مدنظر مجتمع بوده و ارتباطی به این مساله ندارد. باشگاه در حال رسیدگی به حساب ها است و اگر با حسابرسی به چیزی که اکنون مطرح شده برسیم، ما هم از طریق قانون اقدام می کنیم. ضمن اینکه امروز مدیرعامل جدید باشگاه همزمان با عید فطر معرفی می شود.

* افشاگری مهاجم پرسپولیس/ کاظمیان: دایی مرا قبول ندارد
در ادامه برنامه جواد کاظمیان که در بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان هت تریک کرده بود، به صورت حضوری میهمان برنامه شد. وی در ابتدا از دوران حضوری در تیم جوانان ایران گفت و با اشاره به زحماتی که محمد مایلی کهن برایش کشیده است، اظهار داشت: مایلی کهن در بازی سایپا مقابل پاس برای اولین بار از من در لیگ استفاده کرد. او یک مربی نتیجه گرا نیست و به جوانها اهمیت می دهد. او به من هم کمک زیادی می کند و صحبت هایی که می کند به نفع فوتبال کشور و از سر دلسوزی است، اما چون حقیقت را می گوید کسی دوست ندارد بشنود.

کاظمیان در ادامه درباره اختلاف با علی دایی و اینکه این اختلاف از زمان بازی با اردن و پاسی که وی به دایی نداده شروع شد، گفت: انصافا در آن صحنه آقای دایی را ندیدم، اما در خیلی از مواقع دیگر به ایشان پاس داده ام. ایشان فکر می کردند من عمدا آن پاس را ندادم، اما من به موفقیت تیم فکر می کنم. بهترین دوران فوتبالی ام در الشباب امارات بود ولی در همان زمان در مدت یک و نیم ساله مربیگری دایی به تیم ملی دعوت نشدم. او از نظر فنی مرا قبول ندارد و این طبیعی است و به وی ایرادی وارد نیست.

این بازیکن ۳۰ ساله در مورد علل جدایی و بازگشت مجدد به پرسپولیس گفت: بعد از دو سال حضور در پرسپولیس در سال سوم با وجود پیشنهاد از کایزرسلاترن بازهم در این تیم ماندم، اما با آمدن آری هان به مشکل برخوردم و از آنجایی که حتی یک هزار تومانی هم پول نگرفته بودم، تصمیم گرفتم به امارات بروم. در این فصل هم آقای ابراهیم زاده به من ۴۸ ساعت فرصت دادند که برای رفتن به ذوب آهن تصمیم بگیرم که با آنها تماسی نگرفتم. پس از آن با صحبت با مجید جلالی که افتخار همکاری با ایشان را داشتم، خودم را برای رفتن به فولاد آماده کردم. قرار بود ابتدا قرارداد برایم فکس شود اما این امر میسر نشد و گفتند که باید خودم به اهواز بروم. یک ساعت پیش از پرواز از طرف آقای کاشانی با من تماس گرفتند و برای حضور در پرسپولیس پیشنهاد دادند که آن را پذیرفتم. من به جلالی بدهکارم و از وی عذر خواهی می کنم.

در دنباله این گفت‌وگو فردوسی پور از شرایط جسمانی و همچنین نحوه شادی پس از گلزنی کاظمیان سخن گفت که مهاجم تیم پرسپولیس در واکنش اظهار داشت: تنها در نیم فصل دوم سال گذشته بدلیل اینکه تمرینات را رها کردم، اضافه وزن پیدا کردم. در باقی اوقات هر که مرا می دید گمان می کند که بدنساز هستم؛ چراکه حتی شکم فوتبالی هم ندارم. هنوز هم اگر گل قشنگ بزنم، پیراهنم را در می آورم. اگرچه پدرم می گوید دیگر سنم به ۳۰ سال رسیده و نباید این کار را انجام دهم.

کاظمیان در مورد اختلافش با قلعه نویی در بازی با پاس همدان و همچنین قانون سقف قراردادها گفت: پس از تساوی ۱-۱ مقابل پاس که طی آن بسیاری از هواداران علیه قلعه نویی و عنایتی شعار دادند، برخی هم مرا تشویق کردند و من به سوی آنها رفتم که آقای قلعه نویی واکنش نشان داد. در فصل گذشته تنها یکبار از باشگاه اخراج شدم که البته تقصیر خودم بود. آن هم به خاطر مشکلی بود که در تمرین پیش آمد. در سپاهان فصل متوسط رو به ضعیفی داشتم، اما هر کاری که قلعه نویی می خواست انجام می دادم. در فصل قبل سقف قراردادها نه تنها در سپاهان بلکه در تمام تیم ها رعایت نشد و در تیم ما ۱۵ بازیکن بالای سقف قرارداد پول گرفتند. امسال قراردادم با پرسپولیس ۲۰۰میلیون تومان است که با آقای کاشانی صحبت کرده ایم که بیشتر شود.

* رکورد عجیب فولاد در گل نکردن پنالتی
در بخش ۹۰ در ۹۰ برنامه به دو موضوع مهم اشاره شد که یکی از آنها جدی تر شدن مصدومیت ستاره سرخابی ها بود. مهرداد اولادی که در بازی با شاهین بوشهر مصدوم شده بود، با مراجعه به پزشکی به جز پزشک پرسپولیس مصدومیتش بیشتر شده و فریدون زندی هم در شرایط مشابهی قرار دارد. ضمن اینکه از دست رفتن ۹ پنالتی بازیکنان فولاد خوزستان در دو فصل گذشته از دیگر نکات جالب توجه بود.

در بخش کوتاهی از برنامه مجید جلالی در مورد صحبت های رضاییان مدیرعامل باشگاه فولاد در خصوص احتمال برکناری اش اظهار نظر کرد و با اشاره برطرف شدن مشکل گفت: مشکلم با فولاد حل شده است. بعد از شکست همه عصبانی بودند، اما چند روز بعد در آرامش صحبت کردیم و همه چیز حل شد.

* ماساژور اسبق تیم ملی در کنج عزلت
در حاشیه دیدار فولاد و استقلال سری هم به زندگی "رضا چاچا" ماساژور اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان زده شد؛ زندگی غمباری که بسیاری را تحت تاثیر قرار داد. این مرد جنوبی کهنه کار فوتبال ایران در مورد مشکلات زندگی اش عنوان کرد: ۱۳ سال ماساژور تیم ملی فوتبال و بعد از آن تیم ملی بوکس بودم، اما اکنون کسی به من توجه ندارد. مردم خوزستان به دادم برسید. من کسی را ندارم.

* مبلغ حقوق فردوسی پور مشخص شد
در پایان بخش دوربین ۹۰ یکی از بینندگان این برنامه با ارسال نامه ای از فردوسی پور در مورد شایعه میلیاری بودنش وی پرسیده بود که مجری برنامه با شفافیت و به طور صریح اعلام کرد که ماهانه یک و نیم میلیون تومان حقوق می گیرد.

* الگوبرداری AFC از قانون فوتبال ایران
در بخش های پایانی نیز جباری دبیر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به روی خط آمد تا در مورد قانون منع کار مربیان بالای ۶۵ سال که از سوی سازمان لیگ لغو شد، توضیحاتی ارائه دهد. وی که با توضیحات فردوسی پور درباره مربیان بالای ۶۵ سال جهان از جمله فرگوسن، کاپلو، آراگونس و ... روبرو شده بود، اظهار داشت: ما قصد داریم مربیان بالای ۶۵ سال کشورمان به جمع مدیران و مشاوران بپوندند و مربیان جوان وارد عرصه کار بشوند. ما نگاه باشگاهی نداریم و نگاهمان ملی است. قول می دهم کشورهای پیشرفته دنیا و AFC طی سال های آینده این مساله را به شکل قانون در بیاورند. مطمئن باشید این طرح به فوتبال ملی کمک می کند.

* مرفاوی: چطوری ساعت ۲ بامداد بیانیه صادر کردند؟
در دقایق پایانی برنامه هم به مشکلات دو تیم قعرجدولی کرمانی پرداخته شد و صمد مرفاوی که استعفای خود را از مس کرمان پس گرفته، به طور زنده به گفت‌وگوی تلفنی پرداخت. وی در این باره گفت: آقای داوری ساعت ۲ صبح در مورد استعفای بنده بیانیه داده اند. نمی دانم در آن ساعت اعضای هیات مدیره چگونه جمع شده اند و این بیانیه را داده اند. این در شرایطی بود که آقای نژادزمانی با استعفای من مخالفت کردند.

همزمان با صحبت ها مرفاوی، داوری رییس هیات مدیره مس کرمان هم به روی خط آمد و گفت: با توجه به شرایط خاص بوجود آمده پس از بازی مقابل فجرسپاسی این تصمیم گرفته و به آقای مرفاوی ابلاغ شد. آقای بلاژویچ هم بامداد روز چهارشنبه وارد ایران می شوند و استعفای آقای مرفاوی پذیرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد